Sunday 12 October 2014

No-spend challenge

Leidsin sellise huvitava väljakutse. Peab proovima, ehk motiveerib see toidu arvelt natukenegi kokku hoidma. Riiete ja muu tilulilu peale kulutamisega mul probleeme pole - kannan kõik ribadeks, enne kui uued ostan, sest sobivas suuruses ja minu maitsele vastavaid riideid ei ole peaaegu olemas. Ja kui on, siis küsitakse nende eest ebamõistlikult suurt raha. 2 kuud otsisin meie kolkakaubandusest jopet, kuni loobusin. Sokke ostan küll, neid tehakse veel sobivaid. :P
Aga see va toit.. Ma olen harjunud hästi sööma, tahan liha, puu- ja köögivilju, magusat ja nii edasi. Poes käies võidavad alati isud, mitte mõistus. Säästumakaron säästuhakklihaga ei tule kõne allagi. Mitte, et ma nüüd loomu poolest jube pirtsutaja oleks, aga neid majanduslikult kehvemaid aegu ja säästumakarone on nähtud küll juba, oksendamiseni. Lisaks on mul peale makaronide söömist mitu päeva halb olla. Nüüd olen maksnud arved, ostnud vajalikud ravimid (krt, kui palju raha sinna apteeki läheb) pluss endale ja lastele jalanõusid. Tulemuseks see, et allesjäänud rahaga saaks minu toitumisharjumuste juures hakkama keskmiselt nädal aega, kokku hoides kaks. Reaalselt peab sellega hakkama saama 3 nädalat, mis oleks ilmselt ka keskmisest tugevamale säästukunnile paras väljakutse.
Tegelikult ei saa vist ikka öelda, et ma meeletult raha raiskaks. Kohati tundub küll, et mis mõttes ma ei ela nagu kuninga kass, sissetulekuid nagu oleks, eluasemekulusid ei anna võrreldagi sellega, kui peaks Tallinnas või Tartus korterit üürima..ja ometigi elatakse selliste summadega ka nendes linnades. Samas..kolm inimest on kolm inimest. Oma osa annab ka see, et Loore puhul vajavad piimatooted asendamist, minul gluteen. Aseained pole mitte odavad.

Igatahes proovin, eks näis, kas midagi välja ka tuleb. Ma arvan, et raporteerin tihedamalt, kui kord nädalas, lihtsalt ei viitsi korraga nii palju kirjutada ja mälu on ka vanainimese oma. :)

1. Koosta nimekiri ajsadest/tegevustest, mille peale raha kulutamist vältida. Välja peaks jätma KÕIK, mis ei ole eluks vajalik , sh alkohol, meelelahutus, väljas söömine, lotopiletid, riided (va. hädavajalik), hobid,spordiklubid, mänguasjad, mööbel, tilu-lilu kodu jaoks jne.

 2. Sea endale eesmärgiks kuu aja jooksul tõesti mitte midagi liigset osta, järeleandmisi pole siin mõtet teha, sest siis on läbikukkumine garanteeritud. Kõik on peas kinni, tuleb jääda enesekindlaks.

3. Sea eesmärgiks osta ainult hädavajalikku. Arved peaksid ikka makstud saama ja söök ka ostetud. Ülejäänu pole ju vajalik?

4. Eemalda oma meililistist ja Facebooki uudistevoost kõik müügigrupid, reklaamid, pakkumised, uudiskirjad. Kui ei ole ahvatlust, ei teki isu.

5. Tee nimekiri asjadest, mida siiski peale söögi osta tuleb ja vaata see kriitilise pilguga üle. Näiteks lemmiklooma tarbed, rohud, sünnipäeva kingid, bensiin ja arvesta ka ootamatustega. Kuid pole mõtet seda nimekirja liiga suureks ajada, mõtle hoolega läbi ja arvesta, et kuu jooksul võib nimekirja veel mõni asi lisanduda. Ja pea sellet kinni.

6. Korrasta oma köögikapid ja sügavkülm, tee süüa ainult asjadest mis sul olemas on. Kui kapid tühjaks saavad, siis ilmselgelt tuleb juurde osta, aga MITTE ENNE KUI KAPID TÜHJAD ON.

7. Enne poodi minekut tee nimekiri ja osta vaid asju mis nimekirjas kirjas on. Jah, see pakk küpsiseid võib vabalt seal poeriiulil edasi vedeleda.

No comments:

Post a Comment