Thursday 18 September 2014

Kookospiimaga ahjupannkoogid ja jälle jahust

Kunagi tegin ahjupannkooke netist leitud spetsiaalse retsepti järgi, tulemus ei olnud midagi erilist. Eile tegin usinalt tavalise pannkoogitaigna valmis ja avastasin, et mida pole, on toiduõli. Lõpuks kallasin sellesama taigna lihtsalt küpsetuspaberiga vooderdatud ahjuplaadile ja küpsetasin mingi temperatuuri juures mingi aja. :D Tulemus oli nagu päris, ainult üldse mitte rasvane. Lihtne ka!
Täna tegin uuesti, aga pilte muidugi pole, sest kõik söödi kohe ära.

Üks väga ebamäärane retsept:
3 muna
1 purk kookospiima (mul oli Santa Maria oma, seda antakse praegu Selveris alega)
pakipõhjast natuke vanillisuhkrut ja umbes supilusikatäis tavalist suhkrut, rohkem ei olnud
jahu niipalju, et parajalt paks saaks
maasikatoormoos, rangelt vabatahtlik

Sellest sain 3 plaaditäit, kuna esimesed kaks olid väga õhukesed, tegin taigna lõpuks paksemaks. Kasutasin juhuslikult kohalikust kolkaselverist leitud isekerkivat gluteenivaba jahusegu, tootjaks Doves Farm, millest ma pole varem midagi kuulnud. Mingit isekerkimist ei pannud tähele, aga see polnudki oluline, mulle lihtsalt sattus esimest korda isekerkiv jahu kätte ja sportlik huvi sundis ostma. Koostises on riis, kartul, mais, tatar ja miski, mille nimi paistab olevat tapioki. Pluss mingid kergitusaineid, aga oli ka tavalist, jamavaba jahu. Hind on ka täitsa söödav, kui ma ei eksi, siis 3.65 kohalikku raha ühe kilo kohta. Maisisisalduse üle võiks vinguda, aga ei viitsi. Muidugi oleks kena gmo-d ja igasugu keeruliste nimedega lisaaineid vältida, aga küll ma selleni ka jõuan, mõni teine homme kindlasti.

1 comment: